double up sign

Conditii Retur

CONDITII RETUR

Returnarea in primele 14 zile. Retragerea din Contract / renuntarea la cumparare

Conform art. 7 alin. 1 din OG 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Legii nr. 51/2003, care aproba Ordonanta, „consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv."

Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea vreunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare, respectiv expediere initiala si retur, in cazul in care produsul este in starea in care a fost receptionat de catre client.  Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun expiră în termen de 14 zile de la:

– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat

– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

In cazul in care Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va putea completa online formularul de retur ce se regaseste se site-ul www.emida.ro .

In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in care Comanda este achitata, Vanzatorul va rambursa suma in maximum 14 (paisprezece) zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:

1. pentru Comenzile achitate cu card bancar, rambursarea se va efectua prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;

2. pentru Comenzile achitate cu OP, rambursarea se va efectua prin virament bancar in contul din care s foat efectuata plata ;

3. pentru Comenzile achitate ramburs / cu numerar la sediu, prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de client.

4. pentru Comenzile achitate prin credit de consum, rambursarea se va efectua prin anulare/recalculare contract rate.

Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate.

Daca Bunul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea Bunului in stadiul initial, dupa caz, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumparatorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre Cumparator.

Diminuarea valorii Bunurilor returnate

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță, Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumparatorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să testeze un produs/articol, nu să îl utilizeze zilnic sau in diferite ocazii.

Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.

In cazul in care Cumparatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.

Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri, telecomenzi etc) aflate în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din Bun. Ca urmare, Cumparatorul, atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returneze in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.

Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie cuprinsă intre 5%-80% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata Cumparatorului dupa receptionarea si verificarea Bunurilor returnate.

BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE

Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:

1. contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vanzator;

2. furnizarea de Bunuri si/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vanzatorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

3. furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumparator sau personalizate în mod clar;

4. furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

5. furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumparator;

6. furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

7. contractele în cazul cărora Cumparatorul a solicitat în mod special Vanzatorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, in cadrul unei astfel de vizite, Vanzatorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumparator sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;

8. furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

9. furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumparatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.

Conform Art 6 alin 1 litera i) din O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, va informam faptul ca, in situatia in care va exercitati dreptul de retragere din contractul incheiat la distanta, costul cu returnarea poduselor este in sarcina cumparatorului/clientului.

De asemenea, din valoarea initiala a comenzii, se va retine taxa de transport pentru expedierea comenzii, valoare metionata pe factura fiscala. Astfel, pentru returnarea produselor achizitionate prin contract la distanta, S.C. MIDA SOFT BUSINESS S.R.L., prin site-ul www.emida.ro, va percepe taxarea returului in functie de costurile practicate de furnizorul de servicii de curierat (pentru fiecare produs se va percepe taxa afisata in platforma curierului). Contravaloarea taxei de retur se va retine din suma achitata initial de catre Cumparator.

Produsele trebuie predate curierului in conditii de ambalare care sa asigure integritatea acestora pana la receptia fizica a S.C. MIDA SOFT BUSINESS S.R.L.
Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014 mentioneaza: 
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."
Este necesara returnarea sigilata a produselor cadou care au insotit produsul achizitionat, atunci cand este cazul.
Returul produselor care au facut obiectul promotiilor de tip cadou – bundle se accepta doar daca sunt insotite de produsele care s-au acordat sub forma de cadou - bundle, sigilate, cu ambalaj intact, sigilat . 
Produsul returnat trebuie sa fie insotit de factura si certificat de garantie;
Pentru Bucuresti, exista optiunea sa returnati personal produsele la sediul S.C. MIDA SOFT BUSINESS S.R.L. la adresa Str. Doina nr.9, Sector 5, București (în incinta Dual).
Pentru a putea receptiona produsele, va rugam sa initiati procedura de retur prin completarea formularului de retur afisat pe site, www.emida.ro/formular-retur
In cazul in care primiti acceptul pentru retur, S.C. MIDA SOFT BUSINESS S.R.L. va returna contravaloarea produsului in maximum 14 (paisprezece) zile calendaristice din momentul solicitarii de returnare.
Nu vom rambursa costurile de transport facturate, rezultate in urma cumpararii si nici costurile de transport rezultate in urma returului produselor, valori care sa vor retine din suma achitata de catre Client/ Cumparatror.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioada de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire decizia sa de retragere din contract" folosind una din variantele mai jos prezentate :
a) Formular de retragere: va rugam sa completati FORMULARUL DE RETUR de AICI 
b) Orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, in scris.
In urma verificarii produsului returnat, va vom anunta daca veti beneficia de rambursare integrala a valorii produsului sau daca se aplica anumite retineri. In situatia in care doriti pastrarea produsului, veti putea veni sa ridicati produsul personal de la sediul nostru sau il vom trimite noi la dumneavoastra daca veti plati transportul necesar livrarii.
Produse excluse, fara drept de returnare:
a) produse confectionate si configurate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar, configuratii custom;
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta;
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consummator;
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
f) inregistrari audio, video, sau programe informatice desigilate;
g) furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material;
h) produsele asupra carora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesoriile;
i) servere sau accesorii pentru acestea;
j) produsele aprovizionate in baza unei comenzi externe, care nu se afla in stocul furnizorului si pentru care ati fost informati;
k) folii pentru tablete, telefoane mobile și eBook readere desigilate si folosite;
l) software, licente desigilate (sisteme de operare, aplicatii, antivirusi etc.), jocuri desigilate, extensii de garantie desigilate;
m) licentele software livrate pe cale electronica;
n) nu se accepta returul daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare, daca produsele au licențe OEM activate sau daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare
o) cartusele/tonerele/alte consumabile aflate in pachet, desigilate si a imprimantelor/ multifunctionalelor/  copiatoarelor/ aparatelor de fax care au cartusele/ tonerele /alte consumabile aflate in pachet, desigilate.
Aceste exceptii se aplica conform Art. 16 din O.U.G. 34/2014.
Nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect returnarea cartuselor/tonerelor/altor consumabile aflate in pachet, desigilate si a imprimantelor/ multifunctionalelor/ copiatoarelor/ aparatelor de fax care au cartusele/ tonerele/ alte consumabile aflate in pachet, desigilate.
Produsele defecte de noi (DOA –Dead on Arrival)
Produsele care prezinta defectiuni sau vicii de fabricatie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termenilor de garantie), declarate in termen de 48 de ore de la receptie, vor fi inlocuite fara alte costuri - in limita stocului disponibil si cu conditia ca produsul sa fie pachet complet exact ca in momentul ridicarii sau livrarii. Inlocuirea se va face in urma verificarii integritatii produselor de catre departamentul service.
Produsele susceptibile de nerespectarea conditiilor de garantie vor fi preluate in regim normal de garantie pentru redirectionarea catre service in vederea diagnosticarii. In cazul in care se constata un defect de fabricatie, se va proceda la finalizarea procedurii de retur. In cazul in care se constata o nerespectare a conditiilor de garantie si automat o nerespectare a Art. 14, Alin. 3 din O.U.G. 34/2014, se va proceda la diminuarea valorii produsului pentru readucerea la starea acestuia din momentul livrarii. 
Returul produselor se va face direct de catre Client la sediul nostru sau prin curier rapid mentionand datele:
S.C. MIDA SOFT BUSINESS S.R.L. - Departament Service
Str. Doina nr.9, Sector 5, București (în incinta Dual)
Program: 09.00-17.30
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea banilor se va face ulterior prin transfer bancar.

Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014.

(ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).

Cand primiti produsele comandate – va rugam sa verificati:
Integritatea fizica a coletelor si produselor in momentul primirii lor, in prezenta curierului si cereti intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor in cazul in care coletul sau produsul prezinta urme de deteriorare. 
Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.
Conformitatea produsului primit cu cel comandat (daca este acelasi produs comandat si care apare pe factura);
Certificatul de Garantie. 
Produsele noi, comercializate de S.C MIDA SOFT BUSINESS S.R.L sunt sigilate de catre producator si continutul pachetului este mentionat pe ambalajul acestora. Mentionam ca echipamentele de imprimare din categoria imprimante, multifunctionale, plottere au in pachet standard consumabile de start, capacitatea acestora difera de la producator la producator si de la model la model. Pentru acuratetea informatiei, inainte de a achizitiona produsul, consultati pagina producatorului sau adresati-ne un e-mail la vanzari@emida.ro. Orice neconformitate dintre specificatiile producatorului, referitoare la continut, trebuie semnalata in maximum 24 (douazecisipatru) ore de la primirea coletului.
ATENTIE!!! Trimiterea produsului trebuie sa se faca in ambalaj care sa asigure integritatea produsului pe tot parcursul transportului, de la client, la sediul nostru sau la sediul partenerului de service. Recomandam ambalajul original sau unul similar, care sa permita sigilarea, punerea foliilor de protectie si transportarea in conditii optime. Ambalajul trebuie sa aiba folii si accesorii de protectie, cutii adecvate, astfel incat sa fie transportate in siguranta. Imprimantele care au cernela de tip ink tank, ciss, smart tank, trebuie sa fie securizate in zona consumabilelor cu scotch, astfel incat sa nu se elimine cerneala pe timpul transportului si trebuie expediate in ambalaj original sau similar, incapator, care sa permita sigilarea produsului si protectia lui pe interior cu folii speciale.

Definitia contractului de vanzare - orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.

Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la plasarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia. Daca in decurs de 14 zile calendaristice, din orice motiv, doriti sa renuntati la achizitionarea produsului dumneavoastra, o puteti face. Clientul/ Cumparatorul este responsabil sa se asigure ca produsele se vor returna in maximum 14 zile de la primirea coletului, in caz contrar S.C MIDA SOFT BUSINESS S.R.L poate refuza coletul.

Pentru intrebari sau informatii suplimentare, va rugam sa ne contactati la adresa de e-mail vanzari@emida.ro.